Türkçesi:RAHİP
Knight Online oyununda 2 tane ırk, 4 tane karakter vardır.
Karakterlerden en sevdiğim olan rahipler (Priests) hakkında bu forumda
ve başka yerlerden edindiğim bilgileri düzenleyip koymaya çalıştım.
Buradaki yazıların çoğunu forumdan kes yapıştır yoluyla aldım (umarım bana kızmazlar)
amacım bulabildiğim bütün bilgileri tek bir yerde birleştirmekti.
Eksiğim yada yanlışım olursa lütfen düzeltin.
Oyunda iki ırk olduğunu söylemiştim,
ikisinde de rahip vardır ve rahiplerin özellikleri aynıdır, sadece isimleri farklıdır.
El morad (İnsan) ırkındaki rahibin ismi Cleric;
Karus (Ork) ırkındaki rahibin ismi Shaman’dır.
El morad ırkından rahip olabilmek için erkek(Male) yada kadın(Female);
Karus ırkından rahip olabilmek için Tuarek yada Puri Tuarek
seçeneklerinden birini seçebilirsiniz.
Rahipler ne işe yarar;
Yaptıkları iyileştirme büyüsü ile can puanını ( HP = Hit Point ) arttırabilir,
onların yeteneklerini yükseltebilir, arkadaşlarının hastalıklarını
ve lanetlerini iyileştirebilir veya düşmana lanet edebilir.
Her yerde ihtiyaç olan bir karakterdir.
Cleric’lerin ve Shaman’ların özellikleri aynıdır fakat isimleri farklıdır:
Aura = Ecstasy
Heal = Heal
Holly Spirit = Talisman
Her level (seviye) atladığınızda 2 tane özellik puanı (skill points) vermeye hak kazanırsınız.
Verdiğiniz özellik puanları sizin kendi level’inizin üzerine çıkamaz,
en az bir tane yan özellik seçmeniz gerekmektedir.
(level 18’ de özellik puanlarının leveli ile karakterin leveli eşitlenir)
Rahipler stat puanlarını INT(inteligence=zeka) ve STR(strength=kuvvet) e verirler
Her level atladığınızda 3 stat puanı vermeye hak kazanırsınız
bunları istediğiniz yere verebilirsiniz
(DEX, MP ve HP) fakat bunlara puan vermek sizin fazla işinize yaramaz.
Zaten karakter kağıdınızda INT ve STR mavi yazıyla kendini öbürlerinden ayırırlar.
Diğer karakterlerde olduğu gibi rahipler de özelliklerini
nereye vermek istedikleri konusunda çok düşünürler.
Tabi ki oyunda stat puanlarını yada skill puanlarını para (altın = coins) karşılığında
tekrar değiştirebilirsiniz fakat level’iniz arttıkça maliyeti de artar.
Bu yüzden oyuna başlamadan önce karar vermeniz gereken şeylerin başında
nasıl bir karakteri yönlendirmek istediğinizdir.
Saldırı ağırlıklı mı, savunma ağırlıklı mı, yoksa iyileştirme ağırlıklı mı?
Bu sorulara yanıt verdikten sonra karakterimizi yapılandırmaya başlayalım;
Rahiplerin zırh giyebilmeleri yada silah tutabilmeleri için
stat puanlarını INT ve STR ‘ye vermeleri gerekmektedir,
tabi bazıları da birkaç puan HP ‘ye veriyorlar ama bence gerek yok.
STAT PUANLARI NE İŞE YARAR:
INT: zeka (inteligence), buna puan verdiğinizde;
- Mana Puanınız (MP) artacaktır, ayaktayken yada otururken Mana Puanınız daha hızlı dolar,
- Mana puanınız sonuna kadar doluyken bitmesi zaman alır, daha az Büyü İksiri (mana potion) içersiniz.
- Ayrıca Rahiplerin zırhlarını giyebilmeleri için ve rahip topuzu (priest mace) kullanmaları için gereklidir.
STR: güç, kuvvet, dayanıklılık (strength), buna puan verdiğinizde;
- Fiziksel saldırı yaptığınızda karşınızdakine daha çok zarar (damage) verebilirsiniz.
- Ayrıca daha çok ağırlık kaldırmanıza yarar (sırt çantanızda daha çok şey taşıyabilirsiniz (iksirler ağır oluyor)).
- Rahip zırhlarını giyebilmek ve rahip topuzunu kullanabilmek için gerekli.
Şimdi sıkı durun, asıl güzel yere geliyorum,
- STR ile savaşçıların kullanabildiği tüm silah ve kalkanları tutabilir ve kullanabilirsiniz.
- Fakat level 60 oluncaya kadar, topuz (mace) sınıfından silah kullanmazsanız karşı tarafa %50 daha az zarar verirsiniz.
- Level 60’tan sonra sword (kılıç) sınıfından silah kullanırsanız karşınızdakine ekstra zarar verebilirsiniz.
Takılar, Silahlar ve Zırhlardaki Stat Ekstraları (Bonusları):
Bu ekstralar sizin zırh giymenizi yada silah/kalkan tutabilmenizi etkilemez.
STR: Karşınızdaki kişiye daha çok zarar vermenizi sağlar ve taşıma kapasitenizi arttırır.
INT: Mana kapasitenizi arttırır, mananız daha çabuk dolar.
HP: Can puan kapasitenizi arttırır, can puanınız daha hızlı dolar (sadece otururken)
DEX: Daha hızlı koşabilmenizi sağlar (bence gereksiz)
MP: Büyü saldırılarınızda karşı tarafa verdiğiniz zararı arttırır
(basic skilllerdeki Brightness büyüsü için yararlı olabilir,
ne kadar yararlı olduğu tartışmasızdır) (bence gereksiz)
HIT POINT (can puanı): can puanınızı arttırır. (yararlıdır)
MANA POINT (büyü puanı): büyü puanınızı arttırır. (yararlıdır)
Saldırı amaçlıysanız STR,
savunma amaçlı iseniz HP,
iyileştirme amaçlıysanız INT
ekstralı takılar kullanmak sizin için yararlı olacaktır.
Hiçbir karakter başka bir karakterin zırhını giyemez fakat bazı silahları kullanabilir.
Oyun esnasında kimin ne karakterde olduğunu zırhlarına bakarak anlayabilirsiniz.
NOT: Sadece Karus ırkındaki Puri Tuarekler’ in giydikleri zırhlar görünmüyor. Fakat onlar sadece rahip olabiliyorlar.
NOT: Tüm karakterlerin zırhları 6 seviyedir fakat bazı görevleri yaparak
daha değişik zırhlar da giyebilirsiniz.
Bunlar; Silah Armor, Goblin Armor, Talia Skin, Armor of Destruction’ dır.
Rahipler kullandıkları birinci özelliklerine göre değişik isimler alırlar;
BUFFER: (Aura/Heal) yada (Aura/Holly Spirit)
- Partinizdekilerin, can puanlarını (HP) yükseltebilir, Defanslarını (AC) arttırabilir,
Zehire, Lanete ve Büyüye karşı bir dirençlerini (Resistance) arttırabilirsiniz.
- Buradaki ana amaç Buff yapılan kişinin etrafına görünmez bir “Aura” ile kaplamaktır.
- Parti dışındakilere can arttırma (HP BUFF) dışındaki tüm BUFF büyülerini yapabilirsiniz.
RESSER: (Holly Spirit/Heal) yada (Holly Spirit/Aura)
- Üzerinde Hayat Taşı (Life Stone) olan birisi öldüğünde onu tekrar diriltir
böylece kaybettiği deneyim (exp = experience) puanlarının bir bölümünü
geri verebilirsiniz (Resurrection = Diriltme).
- Düşmana çeşitli lanet büyüleri yaparak onun can puanını,
mana puanını, defansını, saldırı gücünü azaltabilirsiniz.
- Bir bakıma BUFFER’in tam tersi olduğu için DEBUFFER da denilebilir.
Biz Türkler s harfi yerine z harfini kullanmayı çok sevdiğimiz için
bazı yerlerde REZZER olarak da karşılaşabilirsiniz.
RESSER kelimesi Resurrection (diriltme) kelimesinden türetilmiştir.
HEALER: (Heal/Aura) yada (Heal/Holly Spirit)
- Herkesi iyileştirebilir, üzerlerindeki lanetleri kaldırabilir,
yaptığı bir büyü sayesinde 20 saniye boyunca büyü yaptığı kişiyi azar azar iyileştirebilirsiniz.
- Partinizdeki kişiler çok daha az can iksiri (healing potion) içerler.
- Levelinize göre kendiniz can iksiri yapıp kullanabilirsiniz yada satabilirsiniz.
RAHİP TÜRLERİ:
1. TÜR: Saldırı amaçlı rahipler:
Oyuna başladığınız andan itibaren bütün stat puanlarını STR’ ye verebilirsiniz.
Buradaki amaç düşmana birkaç vuruşta elemine etmektir.
Giyeceğiniz zırh türü rahiplerin en düşük korumalı zırhları (1. seviye zırhlar) olur.
INT’ inize bağlı olarak bu zırhların kalitesini yükseltip (upgrade ederek)
daha iyi korunma sağlayabilirsiniz.
Tutacağınız savaşçı silahları ve kalkanlar ile düşmanı daha rahat elemine edebilirsiniz. Genellikle ön planda olursunuz, tek başınıza gezebilirsiniz, çoğu kişi sizi görünce kaçar.
2. TÜR: Savunma amaçlı rahipler:
Oyuna başladığınız anda puanları STR’ ye verirsiniz.
Daha sonra giyeceğiniz zırha göre STR ve INT olarak puanları vermeye devam edersiniz.
INT daha önceliklidir. Fakat yinede rahip topuzu ve kalkan kullanabilirsiniz.
Puanlarınıza uygun olan bütün rahip zırhlarını giyebilirsiniz, böylece savunmanız artar, çok zor ölürsünüz. Sizin için bazıları “ölümsüz” bile diyebilir.
Tek başına gezebilirsiniz fakat karşılaştığınız düşmanı elemine etmeniz baya zaman alır.
Partilerin tartışılmaz parçası olursunuz.
3. TÜR: İyileştirme amaçlı rahipler:
Oyuna başladığınız andan itibaren bütün puanları INT’ e verirsiniz.
1. ve 2. seviye zırh giyip onların kalitesi yükseltebilirsiniz.
Amacınız partinizdeki kişilerin ölmemesini sağlamaktır.
Mana puanınız kolay kolay bitmez. Tek başına fazla şansınız yoktur.
Kolay ölürsünüz. Hep arka planda kalırsınız. Biraz sıkıcı bir iştir.
Bu 3 türe göre hangi özellikleri seçeceğiz;
1. Tür için en uygunu RESSER olmaktır,
düşmana fiziksel saldırılar yapmadan önce moralman çökertirsiniz.
Kolay parti bulmak için (Holly Spirit/Heal) olabilirsiniz.
Tek başınıza kasmak isterseniz (Holly Spirit/Aura) kasabilirsiniz.
2. Tür için en uygunu BUFFER olmaktır, arkadaşlarınızın (ve kendinizin)
savunmalarını arttırıp kolay ölmemenizi sağlayabilirsiniz.
Genellikle özellik puanlarını (Aura/Heal)’a verebilirsiniz.
Arttırdığınız can puanını iyileştirebilirsiniz.
(Aura/Hollt Spirit) ile de tek başınıza saldırı yaptığınızda
karşınızdakini daha rahat elemine edebilirsiniz.
3. Tür için en uygunu HEALER olmaktır,
partinizdeki kişileri devamlı iyileştirirsiniz,
lanetleri (can azaltma büyülerini) kaldırabilirsiniz.
(Heal/Aura) daha çok kullanılır, (Heal/Holly Spirit) fazla kullanılmaz.
NOT: 3. Tür rahipler karambol anında hemen öldükleri için fazla kullanılmaz.
Daha çok 1. ve 2. tür rahipler kullanılır.
Bunların arasında 2. tür rahipler
INT’ e daha az puan verip geri kalanını STR’ ye verip
savunmalarını azaltıp saldırı güçlerini arttırabilirler.
Yani 1. ve 2. türün ortası.
Tabi ki de hangi tür rahip olursanız olun istediğiniz özelliği seçebilirsiniz.
İstediğiniz zaman para karşılığı ile değiştirebilirsiniz.
Kolay level atlamak için ilk başta BUFFER olabilirsiniz.
1. tür rahip olan (stat puanlarını STR’ ye veren) ve BUFFER olan çok kişi tanıyorum. Ulaşmak istediğiniz level’e gelip tekrar özelliklerinizi değiştirebilirsiniz.
HEALER olmak için illa 3. tür olmaya gerek yoktur daha çok 2. türlerin tercihidir.
CAN İKSİRİ NASIL YAPILIR:
Sundries’ ten ve İksir satılan yerden aşağıda gerekli olan eşyaları alıp, şehrinizdeki GREAT PRIEST’ e <*kırp!*>ürüp onlara verirseniz onlarda size can iksirleri verirler.
El Morad için; Great Priest Helena. Karus için; Great Priest Murka.
HEAL özelliğine 30 puan verirseniz
10 Holy Water + 10 Prayer of Life = 10 Water of Life (90 HP)
HEAL özelliğine 40 puan verirseniz
10 Holy Water + 10 Prayer of Love = 10 Water of Love (180 HP)
HEAL özelliğine 50 puan verirseniz
10 Holy Water + 10 Prayer of Grace = 10 Water of Grace (360 HP)
HEAL özelliğine 60 puan verirseniz
10 Holy Water + 10 Prayer of Favors = 10 Water of Favors (720 HP)
Yapabilirsiniz.
resser'lar stone of life karşılığında sizleri canlandırabilirler.
Loved Resurrection (Level 33) kaybedilen exp puanının %60'ını geri verir
ölen kişinin çantasında en az 4 tane stone of life olmalıdır.
Bu taşların 2 tanesi rahibin çantasına ödül olarak otomatikman gelir, 2 tanesi yok olur.
Blessed Resurrection (Level 42) kaybedilen exp puanının %70'ını geri verir
ölen kişinin çantasında en az 10 tane stone of life olmalıdır.
Bu taşların 5 tanesi rahibin çantasına ödül olarak otomatikman gelir, 5 tanesi yok olur.
Blessed Resurrection (Level 54) kaybedilen exp puanının %80'ını geri verir
ölen kişinin çantasında en az 30 tane stone of life olmalıdır.
Bu taşların 15 tanesi rahibin çantasına ödül olarak otomatikman gelir, 15 tanesi yok olur.
canlanan kişi öldüğü yerde tekrar doğar...
canı tamamen dolar ama mana'sı 0 olur.